Interim opdrachten en werkervaring

Interim opdrachten

Staatsbosbeheer – Projectmanager
mei 2015 – heden

Advies en projectmanagement voor pakketselectie/ implementatie van een reserveringssysteem en boekingswebsite voor 25 natuurkampeerterreinen.

  • Pakketselectie
  • Implementatie nieuwe systemen
  • Aanpassen/optimaliseren van processen
  • Verandermanagement

Buitenleven Vakanties – Directeur
december 2014 – augustus 2015

Als kwartiermaker verantwoordelijk voor het oprichten/neerzetten van een professionele verhuurbemiddelingsorganisatie waarin alle vakantiewoningen van Staatsbosbeheer, Natuurmonumenten en de 12Landschappen worden ondergebracht.

  • Budgetverantwoordelijkheid: 3 miljoen
  • Aantal FTE: 4
  • Realiseren van strategische samenwerking op het gebied van vakantiewoningen tussen Staatsbosbeheer, Natuurmonumenten en de 12Landschappen
  • Gerealiseerde omzetverhoging van 15%
  • Procesoptimalisatie
  • ISO 9001 certificeringstraject

Staatsbosbeheer – Projectmanager
april 2014 – november 2014

Advies en projectmanagement voor pakketselectie/ implementatie van een reserveringssysteem en boekingswebsite voor 70 vakantiewoningen in de natuur.

  • Pakketselectie
  • Implementatie nieuwe systemen
  • Aanpassen/optimaliseren van processen
  • Project binnen budget en planning opgeleverd

Staatsbosbeheer – Hoofd Productgroep Buitenleven
april 2013 – maart 2014

Als interim manager verantwoordelijk voor het professionaliseren van de productgroep Buitenleven welke verantwoordelijk is voor het exploiteren van 25 natuurkampeerterreinen en 55 vakantiewoningen in de natuur.

  • Budgetverantwoordelijkheid: 4 miljoen
  • Aantal FTE: 10
  • Verandermanagement: van productgericht naar klantgericht denken
  • Succesvol nieuwe boekingszuilen op de natuurkampeerterreinen geïmplementeerd
  • Commerciëler denken/werken: 18% meer omzet gerealiseerd

Staatsbosbeheer – E-business consultant
oktober 2012 – maart 2013

Als E-business consultant verantwoordelijk voor het bepalen en realiseren van quickwins op het gebied van recreatie.

  • Optimalisatie boekingsengine op staatsbosbeheer.nl
  • Excursies succesvol online boekbaar gemaakt op staatsbosbeheer.nl

Menzis WMO support – consultant
juli 2012 – september 2012

Als consultant betrokken bij het vaststellen van de impact op de bestaande ICT omgeving door de snel veranderende WMO markt.

  • Strategisch IT advies

Oad Groep – Manager ICT
april 2012 – september 2012

Begin 2012 voor zichzelf begonnen en functie als manager ICT opgezegd. Het primaire doel van deze opdracht was overdracht.

Werkervaring

Oad Groep – Manager ICT
september 2005 – maart 2012

Als IT manager verantwoordelijk voor het beheer en de doorontwikkeling van de technische infrastructuur en het oude legacy reserveringssysteem. Mijn opdracht was het professionaliseren van de interne software ontwikkel afdeling zodat deze uiteindelijk het “buiten de deur” gebouwde nieuwe reserveringssysteem in beheer zouden kunnen nemen.

  • Aantal FTE:
    • Technisch beheer: 12
    • Applicatie beheer: 16
    • Projectbureau: 3
  • Implementatie ITIL, ASL en PRINCE2
  • Verbeterde business-IT allignment
  • Due dilligence (IT-deel) overname Hotelplan
  • Lid van de programma stuurgroep voor het “nieuwe reserveringssysteem”
  • Als projectmanager o.a. verantwoordelijk voor:
    • Migratie Hotelplan op Oad systemen na overname Hotelplan
    • Tender en uitrol nieuw IP-VPN voor 250 locaties
    • Ontwikkelen en uitrollen standaard KA voor alle onderdelen van de Oad groep
    • Datacenter migratie/uitwijk architectuur
    • Implementeren van een virtueel contactcenter over alle onderdelen van de Oad groep

TUI Nederland – Manager Shared Operations a.i.
januari 2005 – september 2005

De functie manager shared operations werd a.i. ingevuld. Als kwartiermaker verantwoordelijk voor het reorganiseren van het datacenter en de afdeling customer service & support.

  • Aantal FTE:
  • Datacenter: 14
  • Customer service & support: 13
  • Optimalisatie datacenter processen
  • Reorganisatie datacenter: van 14 naar 9 FTE

Tui Nederland – Manager Enterprise Architecture
juni 2004 – september 2005

Als manager enterprise architecture verantwoordelijk voor het in kaart brengen en bewaken van het systeemlandschap en het IT beleid binnen TUI Nederland.

  • Aantal FTE:
    • Infrastructuur/applicatie architecten: 5
    • Beleidsmedewerkers: 4
  • Implementeren architectuur denken binnen TUI Nederland
  • Als senior projectmanager o.a. verantwoordelijk voor:
    • Due-dilligence (IT-deel) van de airline Holland Excel
    • Migratie Holland Excel naar Arke-FLY
    • Bewerkstelligen synergievoordelen met TUI-Airlines (lid Europese stuurgroep)

TUI Nederland – Manager System Engineering
november 2000 – juni 2004

Als manager system engineering verantwoordelijk voor het beheer en doorontwikkeling van alle microsoft werkplekken en servers en alle niet door TUI zelf ontwikkelde applicaties waaronder het financiële systeem (ERP) en het datawarehouse (Oracle/BO).

  • Aantal FTE:
    • Microsoft system engineers: 7
    • Applicatie beheerders: 2
  • Implementatie nieuw datawarehouse
  • Opzetten Microsoft enterprise licensing
  • Bepalen en bewaken roadmap technische infrastructuur

Achmea – Senior System Engineer
juli 1999 – november 2000

Als senior system engineer binnen Achmea PVF verantwoordelijk voor de Microsoft desktop omgeving.

  • Migratie Achmea PVF desktops naar Microsoft NT4
  • Projectleider millennium voor de MS desktop omgeving
  • Projectleider uitwijk voor de MS desktop omgeving

TUI Nederland – System Engineer
oktober 1996 – juni 1999

Als System engineer verantwoordelijk voor het ontwerpen en implementeren van IT oplossingen op het gebied van netwerken, werkplekken, servers, Exchange, storage, etc.

Logical Software & support – Systeem analist/programmeur
juli 1995 – oktober 1996

Als systeem analist/programmeur verantwoordelijk voor het ontwikkelen van maatwerk software voor MKB.